3955 1997 |  info@medicsport.dk

Vi introducerer den nye, stilrene og alsidige styrketræningsserie fra Life Fitness: Axiom! 

Serien består af 18 single- og dualmaskiner, en dobbelt justerbar pulley samt 12 bænke og stativer. Det moderne og indbydende udtryk skaber, sammen med et højt funktionalitetsniveau, de optimale styrketræningsrammer i ethvert træningsmiljø. 

Træningsmaskiner i topkvalitet – spar op til 50%

Vi bliver ekstra glade, når vi er med til at gøre fitness tilgængeligt for alle. Dette er netop tilfældet i det nytænkende og topmoderne fitnesscenter hos Gårslevhallen ved Vejle, som blev indviet d. 25. september.

 

NB: Vores events er desværre aflyst pga. forsamlingsforbuddet. Jer, der allerede har tilmeldt jer, får en mail fra os. Vi beklager meget og glæder os til nye events, når situationen tillader det.

Vi afholder bikeevents - og du er inviteret!

Tilmeld dig ICG Indoor Bike Bootcamp, og bliv klogere på, hvordan du får det optimale ud af ICG-cyklerne i dit center! 

 

Er kosten eller træningen vigtigst? Hvordan taber jeg mig? Hvor mange gentagelser skal jeg lave? Der er rigtig mange spørgsmål forbundet med træning – og sundhed i det hele taget – og mindst lige så mange svar! Få her svar på 10 spørgsmål, som ofte stilles.  

 

Træner du hårdt og ofte uden rigtigt at opleve resultater? Du får her 7 effektive tips til din træning, som helt sikkert vil sætte skub i din muskelvækst. 

 

 

Funktionel træning er steget i popularitet i de seneste år, men for mange personer kan det være svært at afgøre, om det er foreneligt med de overordnede sundheds- og fitness-mål. For nylig talte vi med Paul Juris, Ed.D., den administrerende direktør hos Cybex Research Institute, om fordelene og ulemperne ved funktionel træning.

fordele-regelmaessig-aktivitet

Derfor blir' du øm efter træning?

Endelig har man fået slæbt sig selv ud på en løbetur, og dagen efter gør det ondt i hver en fiber af kroppen. Men hvorfor kan det egentlig gøre ondt, efter du har bevæget dig?

loeb

motion arbejdspladsen

Der er virkelig god grund til at motionere i arbejdstiden, fordi det øger produktiviteten og samtidig styrker sammenholdet.

HIIT er Høj Intensiv Interval Træning. Fyr op for din forbrænding – giv den max gas, når du træner. Træn mindre og forbrænd mere! Det lyder næsten for godt til at være sandt, men det er det ikke.

Det at tabe sig er af de mest populære beslutninger, som folk tager hvert år, men for mange er visionerne om en slankere fysik forudbestemt til at forblive et ønske snarere end en realitet.

For dem, der er gået i gang med en kost-og motionsplan i begyndelsen af strandsæsonen, og for hvem det er mislykkedes, er spørgsmålet - hvad gik galt? Ifølge en ekspert kan det koges ned til ineffektive slankekure og en generel upræcis indstilling til, hvad der skal til for at få de ekstra kilo væk.

Du kan øge fedttabet, ved at træne tidligt og på tom mave!

Folk kan forbrænde op til 20% mere kropsfedt ved at træne om morgenen på tom mave, viser ny forskning fra Northumbria University i Storbritannien.

I en undersøgelse, offentliggjort online på British Journal of Nutrition, har akademikere forsøgt at finde ud af, om de fordele, man kender ved at træne efter en nats faste, blev undermineret af en øget appetit, og at man dermed spiser mere mad senere på dagen.

Bliv hurtigere på 5 km distancen med intervaltræning

Der er tre knapper du kan skrue på for at forbedre dit løb: Distancen, intensiteten og tiden. Er du begyndt af kede dig på din favoritdistance, og har du lyst til at forbedre din tid frem for antallet af kilometer, så læs videre her.  

Styrke som et mål for træningsintensitet? 

Styrke er et almindeligt anvendt mål for intensiteten af en træning. For helt at forstå styrke er vi nødt til at forstå 'arbejde'. Hver gang du bruger krafter (til enten et skub eller et træk) over en afstand, har du udført et 'arbejde'. Den mængde arbejde, du udfører i løbet af et givent tidsrum, er din styrke. For eksempel på Arc Traineren anvender du en kraft på fodpladen, og den bevæger sig over en bestemt afstand i et tidsrum.